سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۲:۵۷ ق.ظ

درباره سايت

قیلوله

قیلوله سایت جامع پیرامون مسائل مختلفی چون: دین واندیشه، روانشناسی، پزشکی و سلامت، دورس حوزوی، کامپیوتر و اینترنت و... است

بايگاني

محبوب ترين ها

تصاوير برگزيده

شبکه هاي اجتماعي

راه های تقویت مو

 پزشکی

برای تقویت مو بهتر است از روش های زیر استفاده کنید:

1- فندوق:

پوسته چوبی فندوق را از آن جدا کرده و بسوزانید، خاکستر حاصل را به موی صورت خود (ریش ، سبیل، ابرو) مالیده و خوب ماساژ دهید.پ

2- بادام:

مقداری روغن بادام را با پوسته زیتون مخلوط کرده، و بگذارید حدود 3 روز بماند، پس از گذشت این مدت، حدود 30 دقیقه آن را جوشانده و سپس صاف نمایید، این مایع صاف شده برای تقویت موهای مژه و ابرو مفید بوده و همچنین باعث روییدن و پرپشت شدن موهای صورت می شود.

3. کندر:

کندر را ساییده و در روغن کنجد ریخته، حل کنیدو سپس روغن را در چراغی لوله ای بریزید و روشن نمایید و ظرفی بر آن واژگون ساخته دوده آن را بگیرید و بر ابرو بکشید. ماساژ پوست با روغن زیتون،مژه و ابرو را تقویت می کند.

4- میوه ها و مغز های چرب:

میوه سفید نارگیل و مغزهای چرب، مانند گرود، بادام از اگر ریز و پودر نموده و بر روی ابروها و سبیل بمالید باعث مشکی شدن آنها میگردد و اگر خشک شده آنها را بسوزانید از خاکستر آنها هم می توانید استفاده کنید.

5- تخم مرغ:

مالیدن زرده و سفیده تخم مرغ به موهای صورت، باعث درآمدن ریش و سبیل و پرپشت شدن آنها می شود. برای تقویت ابروها میتوانید یک قاشق چایخوری سفیده و زرده تخم مرغ را خوب بزنید و به مدت 5 دقیقه روی ریشه موهای ابرو بگذارید، سپس با آب نیم گرم بشویید و برس بزنید.

6- سیر:

سیر را بسوزانید و به صورت خاکستر در آورید و به آن تره کوهی نیز اضافه کنید، این مواد را در روغن زیتون جوشانده و به صورت خود بمالید.

7-باقالا:

 شستن صورت با آب باقلا و لعاب ختمی و عصاره لبلاب و عشقه نیز بسیار نافع است.

8-  روغن ها:

  استفاده از روغن زرده یا روغن مورد یا روغن سیاه دانه، برای رشد ریش و سبیل نیز مفید می باشد. برای تهیه هر یک از این روغن ها مقدار 20 گرم از آنها را در 40 گرم روغن بجوشانید و بعد صاف نموده و از آنها استفاده نمایید. همچنین استعمال روغن مورد و آمله در دوره صفویه و قبل از آن، در ایران معمول بوده است. این روغن در تقویت و کمک به رویش مو به خصوص ابرو بسیار موثر تشخیص داده شده است.

 

9- انگور:

مالیدن آبی که از شاخه درخت انگور، در زرده تخم مرغ حل شده برای رشد ریش و سبیل مفید است.

 

10.  دنبلان:

الف) از ورقه های نازک دنبلان:

هورمون دنبلان برای پرپشت کردن ریش و سبیل بسیار موثر است. برای این کار بهتر است از ورقه های نازک دنبلان استفاده کنید و آنهارا بر روی صورت و آن قسمت هایی که میخواهید پر مو شوند قرار داده و پس از گذشت 1 ساعت آنها را برداشته و صورت خود را بشویید. این عمل را هر روز تکرار کنید و نتیجه اش را شخصا مشاهده نمایید.

 

ب) دنبلان گوسفند:

 در ابتدا باید دامبلان را تهیه کنیم که بهتر هســــــت مال گوسفند باشه و از گاو استفاده نکنید . دامبلان را در چرخ گوشت چرخ کنید . و تاکید می‌کنم که باید خام باشد . بعد با روغن زیتون مخلوط می‌کنیم و در آخر در یک وقت مناسب . به طول زمانی 8 ساعت بر روی سرمان میمالیم که 8 ساعت در روی سر که ریزش مو داریم بماند . برای این کار شب خوب هست که تا صبح 8 ساعت میشود . و صبح میتوانیم در حمام سرمان را بشویم .

 

ج)  دنبلان و نخود خام:

  استفاده از دنبلان(گوسفند) و نخود خام که یکی از قدیمی ترین راهکارهای تفویت موی سر است و در بسیاری از کتب اطبای قدیمی به مصرف این دو ماده مغذی پوست سر بارها تاکید شده، یک عدد دنبلان را پس از جدا کردن از پوست چرخ کرده و با استفاده از پارچه عصاره آن را جدا کنید و به مقداری نخود خام را که قبلا خیس و چرخ کرده اید اضافه کرده و به صورت خمیری روان روی پوست سر ماساژ داده و یک کیسه پلاستیکی روی موها بکشید و بعد از یک ساعت موها را بشویید این عمل را در بهار و تابستان هفته ای یکبار انجام دهید. 

 

زبان درازی تذکر: یادتان نرود که گاهی علت کم پشت بودن ریش و سبیل، کم خونی بوده، که بهترین راه برای درمان آن، استفاده از مواد خون ساز می باشد مثل: قلم استخوان، هویج، اسفناج، شنبلیله، زردآلو، انار و..

نظرات (۰)
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی