سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۵:۵۲ ب.ظ

درباره سايت

قیلوله

قیلوله سایت جامع پیرامون مسائل مختلفی چون: دین واندیشه، روانشناسی، پزشکی و سلامت، دورس حوزوی، کامپیوتر و اینترنت و... است

بايگاني

محبوب ترين ها

تصاوير برگزيده

شبکه هاي اجتماعي

طنز ماه رمضان

 دین و اندیشه متفرقه

شعر طنز

دل میرود زدستم! // دکتربده دوا را

نسخه بپیچ کم کم  //  دردم شد آشکارا

دل درد و زخم معده  //   آید سراغم این ماه

لطفی کن ای طبیبا  //  معذوردار ما را

کلّیه ام دوباره  //  این ماه سنگ سازد

آمپول و قرص و شربت  //  تجویز کن نگارارا

ازفرط تشنه کامی   //  چشمم رود سیاهی

باشد که باز بینم  //  در مطّب آشنا را

هردکتری که رفتم  //  آنهم سرش شلوغ است

بعضی کند مداوا  //  با عدّه ای مدارا

دکتر خیال کرده  //  دردم بهانه باشد

عذرم نمی پذیرد   //    یا ایها السکارا

امّا صلاح این است! //   باید گرفته باشی

دفترچه بیمه دستی  //  دستی دگر دوارا

وقت ناهار کمتر   //  باید که خورده باشی

افطار هم دوباره  //   فرصت شمار یارا

درمسجدِ مَحلّه  //   ما را گذرندادند

گفتن پیاز خوردی!  //    تغییرده ، غذا را

یک ماه روزه خوردی  //   در پستوی اتاقت

۱۰روز هم گذشته  //    سّرت کن آشکارا

درخواب نازبودم!!  //  گفتا یکی سحرگاه

وخه یره دگه  //   سحر رفت باخار قتقارا

**********************************************

سحرگاهان به قصد روزه داری// شدم بیدار از خواب و خماری

برایم سفره ای الوان گشودند// به آن هر لحظه چیزی را فزودند

برنج و مرغ و سوپ وآش رشته// سُس و استیک با نان برشته

خلاصه لقمه ای از هرچه دیدم// کمی از این کمی از آن چشیدم

پس از آن ماست را کردم سرازیر// درون معده ام با اندکی سیر

وختم حمله ام با یک دو آروغ// بشد اعلام بعداز خوردن دوغ

سپس یک چای دبش قند پهلو// به من دادند با یک دانه لیمو

خلاصه روزه را آغاز کردم// برای اهل خانه ناز کردم

برای اینکه یابم صبر و طاقت// نمود م صبح تا شب استراحت

دوپرس ِ کلّه پاچه با دو کوکا// کمی یخدر بهشت یک خورده حلوا

به افطاری برایم شد فراهم// زدم تو رگ کمی از زولبیا هم

وسی روزی به این منوال طی شد// نفهمیدم که کی آمد و کی شد

به زحمت صبح خود را شام کردم// به خود سازی ولی اقدام کردم

به شعبان من به وزن شصت بودم// به ماه روزه ده کیلو فزودم

اگرچه رد شدم در این عبادت// به خود سازی ولیکن کردم عادت

خدایا ای خدای مهر و ناهید// بده توش و توانی را به« جاوید»

که گیرد سالیان سال روزه// اگرچه او شود از دم رفوزه

********************************************************

لطفیه

* سحری تو دستشویی بودم که اذون رو گفتن ...مامانم اومده پشت در میگه: عزیزم اذون و گفتن چیزی نخوری ها چی باید بهش میگفتم؟

 

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

* طرف سحری میخوره میگیره میخوابه تا ۶ غروب اون ۲-۳ ساعت تا افطارم دراز کشیده چرت میزنه !بعد اومده استاتوس گذاشته :
احساس نزدیکی به خدا می کنم وقتی روزه دار هستم!! خو لامصب تو میری تو کما بس که میخوابی معلومه که روحت تو کائنات ول میچرخه

 

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

* ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻗﺴﻤﺖ ماه رمضان ﺍﻭﻧﺠﺎﯾﯿﻪ ﮐﻪ... ﺳﻔﺮﻩ ﭘﻬﻦ ﻣﯿﮑﻨﻦ افطاری ﺑﺪﻥ!  ﺣﺎﻝ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﻋﺠﯿﺒﯽ ﺩﺍﺭه!

 

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

 

* زولبیا خودش هم میدونه که همه بخاطر بامیه های کنارش میخرنش

 

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

* با سلام و آرزوی قبولی طاعات همگی دوستان، بدینوسیله از شما دعوت میشود  فردا شب بعداز اذان مغرب راس ساعت 30/8 جهت صرف افطاری دَستان خود را حتما تمیز بشویید. التماس دعا...

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

 

* از بالاترین فضیلت ها در ماه رمضان ،  افطاری دادن است، منتظر تماس شما هستیم . . . !

 

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

* فرا رسیدن ماه زولبیا و بامیه، بیخوابی شبانه ، گرسنگی روزانه ، روز شماری ماهانه، پرخوری سحرانه ، افطاری شاهانه، و توقع آمرزش سالانه !مبارک !

 

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

* ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺗﺸﻨﮕﯽ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺭﺍ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﮐﻨﯿﻢ !

.

.

ﺍﻭﻝ ﺳﻤﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻦ . . . . . ﺑﻌﺪ ﻃﺮﻑﭼپ . . . . . ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﻧﺒﻮﺩ ﯾﻪ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﺁﺏ ﺳﺮﺩ ﺳﺮﺑﮑﺶ. ﺗﺸﻨﮕﯽ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﺑﻌﺪ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺩﯾﺪ ﺑﺎ ﮐﻒ ﺩﺳﺖ ﺑﮑﻮﺑﯿﺪ ﭘﯿﺸﻮﻧﯿﺘﻮﻥ ﺑﮕﯿﺪ: ﺍﻫﻬﻬﻬﻬﻪ ﯾﺎﺩﻡ ﻧﺒﻮﺩ ﺭﻭﺯﻩ ﺍﻡ ﺍﻭﻧﻢ ﻣﯿﮕﻪ : ﯾﺎﺩﺕ ﻧﺒﻮﺩ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﻧﺪﺍﺭﻩ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺳﺎﺩﮔﯽ

ﻭ ﻣﻦ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻮﻓﯿﻖ، ﻣﺎ ﺭﻭ ﻫﻢ ﺩﻋﺎ ﮐﻨﯿﺪ ..

 

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

* یه سری مهارتها هم هستن که توی شرایط خاص تقویت میشن، مثل اینکه در ماه رمضان توی 10 دقیقه سه وعده غذا رو همراه با 2 لیتر آب میخوریم!

 

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

 * اینکه سر سحری 50 تا لیوان آب بخورید و انتظار داشته باشین تو روز تشنه نشید این آپشن ذخیره آب فقط ویژه شتر هست خودتونو منفجر نکنین لطفا باتشکر

 

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

* در روز معمولی: اولی :به اذان چه قدر مونده؟ دومی :من چه بدونم!

.
.
در ماه رمضان: اولی: به اذان چی قدر مونده؟ دومی :۳ ساعت و ۱۶ دقیقه و ۱۹ ثانیه و ۳۵ صدم ثانیه!

برچسب ها طنز ماه رمضان

نظرات (۰)
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی