سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۳ ب.ظ

درباره سايت

قیلوله

قیلوله سایت جامع پیرامون مسائل مختلفی چون: دین واندیشه، روانشناسی، پزشکی و سلامت، دورس حوزوی، کامپیوتر و اینترنت و... است

بايگاني

محبوب ترين ها

تصاوير برگزيده

شبکه هاي اجتماعي

افزایش طول عمر لپ تاپ

 کامپیوتر و اینترنت متفرقه

 1) مکان لپ تاپ

علاوه بر اینکه لپ تاپ را باید در جایی نگاه دارید که هوا جریان دارد و دمای مناسبی هم دارد، باید در جایی دور از گرد و غبار آن را نگه دارید. گرد و غبار به سرعت می‌تواند جلوی تهویه مناسب را بگیرد و صدماتی جدی به دستگاه وارد کند.

2) تمیز کردن
گاهی بد نیست چند هزار تومان هزینه کنید و دستمال ویژه لپ تاپ خودتان را تهیه کنید. تمیز کردن با هر چی که به دست شما رسید خودش عاملی است که می‌تواند خط روی قسمتهای براق لپ تاپ شما بیاندازد.

3) شارژ کردن زیاد باتری:

باتری‌های لپ‌تاپ عمدتا بر این اساس ساخته می‌شوند که جدا از برق باشند. افراد زیادی را می‌بینیم که از لپ تاپشان به عنوان دستگاه اصلی در دفتر یا خانه استفاده میکنند و عموما در تمام مدتی که دارند با دستگاه کار میکنند سیم برق به این دستگاه وصل است.

 

4) ذخیره اطلاعات در هارد اکسترنال:

لزومی ندارد هادر لپ تاپ همیشه پر از اطلاعات باشد! بهتر است قسمتی از اطلاعات را روی یک هارد اکسترنال ذخیره کنید. این جوری علاوه بر این که لازم نیست یک لپ تاپ معمولی را به خاطر هارد بالایش به قیمت بالایی بخرید یک جور پشتیبان همیشگی هم دارید.

یادتان باشد پیشتیبان گیری مهم‌ترین اصلی است که حرفه‌ای‌ها رعایت می‌کنند. این جوری به لپ تاپتان هم کمتر فشار می‌آید. حتی اگر به من باشد می‌گویم درایو CD یا DVD اکسترنال هم استفاده کنید

 

5) استفاده از ماوس:

پیشنهاد می کنم به جای استفاده از پد لپ تاپ از موس های معمولی استفاده کنیداستفاده از پد لپ تاپ به مرور زمان علاوه بر کثیفی و چرب شدن که از زیبایی لپ تاپ شما کم می‌کند باعث آسیب به سلامت شما و لپ تاپ هم می‌شود. استفاده از آن‌ را مواقعی موکول کنید که واقعا ماوس در دسترس نباشد.

 

6) پوشش لپتاپ
حتما در جابه جایی ها از کیف و پوشش مناسب استفاده کنید تا دچار خط و خش نشود.

برچسب ها لپ تاپ

نظرات (۰)
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی